Uczniowie szkół podstawowych

Cykl 15 spotkań stworzony z myślą o dzieciach, które mają trudność w opanowaniu zasad poprawnej pisowni ortograficznej.

Celem zajęć jest zapoznanie dziecka ze sposobami zapamiętywania ortografii oraz praktyczne ich przećwiczenie. W trakcie zajęć dziecko przypomina sobie reguły ortograficzne, wykonuje ćwiczenia utrwalające, poznaje kreatywne sposoby zapamiętywania podanego materiału.

Adresaci: uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych

Organizacja: 15 spotkań, 1 x w tyg. – 45 min, po 2 osoby na zajęciach

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Zapisy: poprzez psychologa poradni opiekującego się placówką szkolną

Uczestnik zostaje wpisany na listę oczekujących. Po zebraniu grupy chętnych prowadząca informuje telefonicznie uczestników o rozpoczęciu zajęć oraz proponowanym terminie.

Prowadząca: Agnieszka Kreczunowicz – pedagog, terapeuta pedagogiczny

Zajęcia skierowane są do dzieci, u których występują trudności ze skupieniem, koncentracją i podzielnością uwagi. Uczniowie tacy mają wówczas trudność z umiejętnym kierowaniem uwagi na podjętą czynność, wykazują bardzo małą aktywność umysłową, łatwo rozpraszają się pod wpływem bodźców zewnętrznych. Nie zawsze potrafią zapamiętać, przypomnieć sobie i prawidłowo przetworzyć nowe informacje. Nie potrafią się zmobilizować do wykonania czynności. Mają problemy w śledzeniu instrukcji, wykonaniu i zrozumieniu złożonych poleceń. „Gubią” się we własnych myślach, śnią na jawie. Często wycofują się z sytuacji zadaniowych, wykazują nadmierną męczliwość. Wyrażają skrajne emocje – nadmiernie reagują lękiem lub złością. Działania ich są chaotyczne, z różnego rodzaju pomyłkami.

Adresaci: uczniowie klas II – III szkół podstawowych

Cel zajęć:

– wszechstronne stymulowanie rozwoju ucznia,

– praca nad sobą, wzmacnianie poczucia własnej wartości,  nabieranie zaufania do własnych zdolności, motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności,

– rozwój równowagi wewnętrznej, doskonalenie samoorganizacji, samokontroli, samodyscypliny,

– nabywanie umiejętności selekcjonowania i grupowania informacji oraz szybkości przetwarzania informacji,

– usprawnianie funkcji wzrokowych, słuchowych, czuciowo-ruchowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji wzrokowo-przestrzennej,

– usprawnianie procesów poznawczych (rozwijanie spostrzegania, uwagi, pamięci i myślenia),

– poprawa umiejętności technik szkolnych (pracy z tekstem- czytania ze zrozumieniem, strategii zapamiętywania i odtwarzania informacji.

Należy pamiętać, że zdolność koncentracji uwagi wymaga praktyki i treningu !

Forma organizacji: 12 spotkań, 1x w tygodniu – 45 minut, 2-4 osoby na zajęciach

Zapisy: dzieci zgłaszane są przez specjalistów Poradni
Kwalifikacji dokonuje prowadzący zajęcia po wstępnej rozmowie z rodzicem/ prawnym opiekunem zgłaszanego dziecka

Osoba prowadząca:  Pedagog-terapeuta: Katarzyna Kaczmarczyk-Gaffke

Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas I szkół podstawowych

W semestrze zimowym roku szkolnego 2025/2026 planujemy nabór do grup:

– jedna grupa dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych – czwartki 15:00 – 15:50

ZAPISY: 15.09 od godz. 8:00 do 18.09 do godz. 13:00 – wyłącznie za pośrednictwem formularza

https://forms.office.com/e/rHp5RjhRR3 – formularz dla grupy uczniów kl. I szkół podstawowych

Nie ma możliwości zapisów telefonicznych i osobistych.

O przyjęciu do grup decydują osoby prowadzące po analizie wszystkich zgłoszeń.

Przed decyzją o zgłoszeniu dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z terminarzem spotkań:

październik: 9, 16, 23, 30

listopad: 6, 13, 20, 27

grudzień: 4, 11.

Wymagana jest 100% obecność na pierwszych trzech spotkaniach.

Nie ma możliwości odrabiania zajęć.

Na zajęciach będziemy pracować nad:

  • przestrzeganiem ustalonych zasad grupowych, zwracaniem się do siebie w przyjazny i otwarty sposób (elementy komunikacji bez przemocy),
  • rozwijaniem umiejętności aktywnego słuchania i obdarzania uwagą innych, 
  • zajmowaniem właściwej pozycji względem rozmówcy oraz w czasie zabaw w kręgu,
  • czekaniem na swoją kolej, aktywnym udziałem w grupowych rozmowach i aktywnościach,
  • rozwijaniem umiejętności nazywania i różnicowania swoich emocji,
  • ekspresją swoich stanów emocjonalnych w sposób społecznie akceptowany,
  • dzieleniem się swoimi uczuciami, przemyśleniami i doświadczeniami,
  • poznaniem sposobów radzenia sobie w sytuacji smutku, rozczarowania, złości,
  • współpracą w grupie rówieśniczej,
  • udziałem w grach i zabawach opartych na zasadach fair play oraz kooperacyjnych (brak rywalizacji, wspólny cel, rozwijanie umiejętności społecznych, integracja grupy).

Trening umiejętności społecznych (TUS) nie jest treningiem zastępowania agresji, ani grupą odwagi dla dzieci lękowych. 

W Poradni będzie również organizowana grupa TUS dla uczniów klas II i III w ramach realizacji projektu Nie jesteś sam/sama – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży (kliknij tutaj, by przejść do strony projektu) – środy 17:00 – 18:30 (pierwsze zajęcia 10.09). Zapisy poprzez formularz aktywny od 1.09 od godz. 8:00 do 4.09 do godz. 13:00

Informację o organizacji grup w semestrze letnim będą zamieszczone na naszej stronie od grudnia 2025 r.

Trening Umiejętności Społecznych trening rozwijający kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów klas II – III szkół podstawowych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu
Termin zajęć: środa godz. 17-18:30 (planowany termin rozpoczęcia 10.09.2025 r.)

Zapisy od 01.09.2025 r. do 04.09.2025

Szczegóły i zapisy w zakładce: TUS II-III

Adresaci zajęć: dzieci z klas I-III SP – wycofane w relacjach, tłumiące emocje, mające trudności w komunikowaniu swoich potrzeb oraz ich rodzice.

Cele zajęć:

  • nauka umiejętności rozpoznawania sygnałów płynących z ciała poprzez doświadczenia ruchowe i zmysłowe,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania swoich emocji,
  • akceptacja siebie,
  • budowanie pewności siebie,
  • zwiększenie otwartości na innych oraz na nowe doświadczenia,
  • umożliwienie rodzicowi wspólnie z dzieckiem udziału w zabawach, grach ćwiczących umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi osobami, współpracy w grupie,
  • psychoedukacja rodziców – przekazanie materiałów – wskazówek do pracy z dzieckiem w domu.

Sposoby realizacji:

Gry i zabawy ruchowe, zabawy przy muzyce, bajkoterapia, wykonanie prac plastycznych, odgrywanie scenek, ćwiczenia relaksacyjne.

Miejsce i czas warsztatów:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 11, czas – pięć spotkań po 60 minut + 15 min na spotkanie wspólne po zajęciach, celem omówienia przebiegu zajęć.

Zajęcia będą odbywały się w następujące soboty: 25.10, 15.11., 29.11., 13.12. 2025, 10.01.2026, godz. 10:00 – 11.15.

Liczba uczestników: sześcioro dzieci.

Sposób naboru uczestników: na zajęcia przyjmowane będą dzieci, które były diagnozowane/konsultowane w PPP11, zgłoszeń mogą dokonywać psycholożki prowadzące lub rodzice w sekretariacie Poradni

Osoby prowadzące: Agnieszka Kreczunowicz, Agnieszka Uszyńska

Zajęcia w małej grupie, których głównym celem jest wsparcie dzieci w rozwoju emocjonalno-społecznym.

Adresaci: dzieci z klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowane lepszym funkcjonowaniem w świecie emocji i w relacjach z innymi

Cele zajęć:

  • Podniesienie świadomości emocji, ich znaczenia i sposobów przeżywania
  • Pomoc w identyfikowaniu, tworzeniu i rozwijaniu własnych sposobów radzenia sobie z emocjami oraz obniżania napięcia
  • Podnoszenie świadomości ciała, rozumienia związku między emocjami, reakcjami fizjologicznymi i zachowaniem
  • Zapoznanie uczestników z różnymi technikami relaksacyjnymi (ćwiczenia oddechowe, wizualizacja, „Body to Brain”, napinanie i rozluźnianie mięśni)
  • Wykorzystywanie poznanych technik w sytuacjach codziennych
  • Podnoszenie kompetencji społecznych uczestników

Zapisy: rodzic zapisuje dziecko na listę oczekujących w sekretariacie poradni.

Kwalifikacja na zajęcia:  dokonywana przez psychologów prowadzących po wstępnych konsultacjach z rodzicami.

Liczba uczestników: do 6 osób

Terminy zajęć:  7 cotygodniowych spotkań dla uczniów oraz spotkanie podsumowujące dla rodziców,

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadzące:  Milena Smułkowska – psycholog, psychoterapeutka, 
Joanna Zapalska-Brud – psycholog, terapeutka SI

Opis:
Zajęcia mają na celu wspomaganie, kształtowanie, usprawnianie i rozwijanie różnych kompetencji i umiejętności matematycznych w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Na zajęciach ćwiczymy wszystkie najważniejsze obszary, które są fundamentem matematyki i życia codziennego w którym matematyka odgrywa znaczącą rolę i jest niezbędna do rozumienia otaczającego je świata. Prowadząca podczas zajęć dobiera odpowiednie ćwiczenia, zadania, zagadki i łamigłówki do poziomu dzieci, by jak najlepiej rozwinąć ich potencjał matematyczny. Dzieci trenują również dostrzeganie zależności pomiędzy liczbami oraz elementami ciągów, co pomoże im w lepszym rozwiązywaniu problemów matematycznych w szkole i w życiu codziennym.

Adresaci zajęć:

Dzieci 8-letnie, potrzebujące większej liczby powtórzeń, ćwiczeń i doświadczeń matematycznych, po to by lepiej radzić sobie na lekcjach matematyki oraz w życiu codziennym.

Cele główne:

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między liczbami i ciągami liczb,
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia,
  • kształtowanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań arytmetycznych i tekstowych oraz łamigłówek matematycznych,
  • kształtowanie i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
  • rozwijanie i kształtowanie konstruktywnej rywalizacji w miłym towarzystwie.

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadzący:
Anna Korczyńska – pedagog, diagnosta, terapeuta matematyczny, terapeuta ręki. Pracuje od 10 lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych.

Opis:

Zajęcia mają na celu wspomaganie, kształtowanie i usprawnianie różnych kompetencji i umiejętności matematycznych w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Są to zajęcia dla dzieci, które nie lubią liczyć, czasem boją się lub nie lubią matematyki i odwlekają jej naukę w domu. Zajęcia mają na celu ,,oswojenie’’ matematyki i zmiany negatywnych emocji w kontekście matematyki poprzez gry, zabawy, diagramy, puzzle itp., a nie tylko poprzez karty pracy. Na zajęciach ćwiczymy wszystkie najważniejsze obszary, które są fundamentem matematyki i życia codziennego w którym matematyka odgrywa znaczącą rolę.

Adresaci zajęć:

Dzieci z 5 klasy szkoły podstawowej, które mają trudności z opanowaniem podstawy programowej w zakresie matematyki oraz potrzebują większej liczby powtórzeń, ćwiczeń i doświadczeń matematycznych, po to by lepiej radzić sobie na lekcjach matematyki oraz w życiu codziennym.

Cele główne:

  • trening sprawnego liczenia w zakresie dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia;
  • poprawienie tempa liczenia i rozwiązywania działań arytmetycznych oraz zadań tekstowych;
  • usprawnianie umiejętności czytania ze zrozumieniem zadań z treścią;
  • wdrażanie do wypisywania wartości danych i szukanych pod zadaniem oraz udzielania odpowiedzi na pytanie/pytania zawarte w tekście zadania;
  • trening dobierania właściwych działań do treści zadań tekstowych;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • rozwijanie logicznego i kombinatoryjnego myślenia;
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie;
  • trening kompetencji matematycznych np. miary, waga, zegary itp.;
  • wyrabianie odporności psychicznej i samooceny w sytuacji, gdy odnosi się niepowodzenie.

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadząca: Anna Korczyńska-Witczak – pedagog, diagnosta, terapeutka matematyczna, terapeutka ręki. Pracuje od kilku lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych.

Opis:
Na zajęciach prowadząca będzie wykorzystywać różne metody i wiele pomocy dydaktycznych, mających na celu zapamiętanie przez dzieci tabliczki mnożenia. Ponadto na warsztatach będziemy pracować nad rozumieniem mechanizmu mnożenia i wykorzystywania go w sytuacjach, gdy dziecko zapomni wynik danego działania z tabliczki mnożenia.

Adresaci zajęć:

Dzieci z klas I-VI, w tym:

  • dzieci, które nie rozumieją mechanizmu mnożenia,
  • dzieci mające problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia,
  • dzieci, które nie lubią się uczyć na pamięć tabliczki mnożenia.

Cele szczegółowe:

  • trening tabliczki mnożenia z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych,
  • pomoc w zrozumieniu mechanizmu mnożenia,
  • kształtowanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.

Forma realizacji:
Zajęcia będą odbywały się w jedną sobotę w miesiącu. Łącznie będzie 7 takich warsztatów. Warsztaty będą trwały 2 h zegarowe, od 08:30 – 10:30. Liczba miejsc: 8.

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadząca: Anna Korczyńska- Witczak – pedagog,  terapeutka matematyczna, terapeutka ręki, diagnosta. Pracuje od kilku lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych. 

Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami na wyjątkowe warsztaty prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

 Na zajęciach:

  • będziemy wspólnie odkrywać radość płynącą z ruchu i zabawy,
  • wzmacniać więź emocjonalną między dzieckiem a rodzicem,
  • rozwijać świadomość własnego ciała i przestrzeni,
  • uczyć się współpracy, zaufania i komunikacji bez słów,
  • doświadczać ruchu dającego relaks i poczucie bezpieczeństwa.

Metoda Sherborne opiera się na prostych ćwiczeniach ruchowych, które każdy może wykonywać – nie wymaga specjalnych umiejętności. Najważniejsza jest bliskość, wspólne działanie i pozytywne emocje.

Osoby prowadzące: Ewa Bombol i Julia Ogiegło

Termin: 18.10., 22.11. i 13.12.2025 r.

Miejsce: będzie podane przed zajęciami

Czas trwania: każde spotkanie będzie trwało ok. 70 minut

Co zabrać: wygodny strój, skarpetki lub obuwie na zmianę, dobry humor.

Zapisy: w dn. 22.09 od 8:00 do 10.10 do 13:00. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie przez formularz online.

 

Jest to cykl 6 spotkań, przeznaczonych dla uczniów, którzy chcą:

  • Lepiej rozumieć swoje emocje i to, jak wpływają na nasze ciało, myśli
    i zachowanie
  • Lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami i napięciem emocjonalnym
  • Poznać różne techniki relaksacyjne
  • Zdobyć nowe doświadczenia społeczne w grupie rówieśników
  • Poznać sposoby na wykorzystanie poznanych technik w życiu codziennym.

Proponowane techniki są dostosowane do wieku uczestników i mogą być wykorzystywane w sytuacjach dla nich trudnych i stresujących. Systematyczny trening będzie sprzyjać sukcesom dziecka w sytuacjach szkolnych i w relacjach z innymi.

Po zakończonych spotkaniach z dziećmi planowane jest 1 spotkanie podsumowujące dla rodziców.

Adresaci: uczniowie klas V –VIII szkół podstawowych z rejonu poradni

Organizacja: wtorki w godz. 16.15 – 17.30.

Początek zajęć planowany jest na kwiecień 2026 r. 

Rekrutacja: zapisu dokonuje psycholog prowadzący po konsultacji z rodzicem; ostateczną decyzję o przyjęciu do grupy podejmują osoby prowadzące zajęcia

Prowadzące: Milena Smułkowska (psycholog), Joanna Zapalska-Brud (psycholog)

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr11 w Warszawie
Wszelkie prawa do treści i grafiki są zastrzeżone.
Realizacja studio5d.co.uk

Przejdź do treści