Cykl 15 spotkań stworzony z myślą o dzieciach, które mają trudność w opanowaniu zasad poprawnej pisowni ortograficznej.
Celem zajęć jest zapoznanie dziecka ze sposobami zapamiętywania ortografii oraz praktyczne ich przećwiczenie. W trakcie zajęć dziecko przypomina sobie reguły ortograficzne, wykonuje ćwiczenia utrwalające, poznaje kreatywne sposoby zapamiętywania podanego materiału.
Adresaci: uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych
Organizacja: 15 spotkań, 1 x w tyg. – 45 min, po 2 osoby na zajęciach
Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.
Zapisy: poprzez psychologa poradni opiekującego się placówką szkolną
Uczestnik zostaje wpisany na listę oczekujących. Po zebraniu grupy chętnych prowadząca informuje telefonicznie uczestników o rozpoczęciu zajęć oraz proponowanym terminie.
Prowadząca: Agnieszka Kreczunowicz – pedagog, terapeuta pedagogiczny
Zajęcia skierowane są do dzieci, u których występują trudności ze skupieniem, koncentracją i podzielnością uwagi. Uczniowie tacy mają wówczas trudność z umiejętnym kierowaniem uwagi na podjętą czynność, wykazują bardzo małą aktywność umysłową, łatwo rozpraszają się pod wpływem bodźców zewnętrznych. Nie zawsze potrafią zapamiętać, przypomnieć sobie i prawidłowo przetworzyć nowe informacje. Nie potrafią się zmobilizować do wykonania czynności. Mają problemy w śledzeniu instrukcji, wykonaniu i zrozumieniu złożonych poleceń. „Gubią” się we własnych myślach, śnią na jawie. Często wycofują się z sytuacji zadaniowych, wykazują nadmierną męczliwość. Wyrażają skrajne emocje – nadmiernie reagują lękiem lub złością. Działania ich są chaotyczne, z różnego rodzaju pomyłkami.
Adresaci: uczniowie klas II – III szkół podstawowych
Cel zajęć:
– wszechstronne stymulowanie rozwoju ucznia,
– praca nad sobą, wzmacnianie poczucia własnej wartości, nabieranie zaufania do własnych zdolności, motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności,
– rozwój równowagi wewnętrznej, doskonalenie samoorganizacji, samokontroli, samodyscypliny,
– nabywanie umiejętności selekcjonowania i grupowania informacji oraz szybkości przetwarzania informacji,
– usprawnianie funkcji wzrokowych, słuchowych, czuciowo-ruchowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji wzrokowo-przestrzennej,
– usprawnianie procesów poznawczych (rozwijanie spostrzegania, uwagi, pamięci i myślenia),
– poprawa umiejętności technik szkolnych (pracy z tekstem- czytania ze zrozumieniem, strategii zapamiętywania i odtwarzania informacji.
Należy pamiętać, że zdolność koncentracji uwagi wymaga praktyki i treningu !
Forma organizacji: 12 spotkań, 1x w tygodniu – 45 minut, 2-4 osoby na zajęciach
Zapisy: dzieci zgłaszane są przez specjalistów Poradni
Kwalifikacji dokonuje prowadzący zajęcia po wstępnej rozmowie z rodzicem/ prawnym opiekunem zgłaszanego dziecka
Osoba prowadząca: Pedagog-terapeuta: Katarzyna Kaczmarczyk-Gaffke
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas I szkół podstawowych
W semestrze zimowym roku szkolnego 2025/2026 planujemy nabór do grup:
– jedna grupa dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych – czwartki 15:00 – 15:50
ZAPISY: 15.09 od godz. 8:00 do 18.09 do godz. 13:00 – wyłącznie za pośrednictwem formularza
https://forms.office.com/e/rHp5RjhRR3 – formularz dla grupy uczniów kl. I szkół podstawowych
Nie ma możliwości zapisów telefonicznych i osobistych.
O przyjęciu do grup decydują osoby prowadzące po analizie wszystkich zgłoszeń.
Przed decyzją o zgłoszeniu dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z terminarzem spotkań:
październik: 9, 16, 23, 30
listopad: 6, 13, 20, 27
grudzień: 4, 11.
Wymagana jest 100% obecność na pierwszych trzech spotkaniach.
Nie ma możliwości odrabiania zajęć.
Na zajęciach będziemy pracować nad:
Trening umiejętności społecznych (TUS) nie jest treningiem zastępowania agresji, ani grupą odwagi dla dzieci lękowych.
W Poradni będzie również organizowana grupa TUS dla uczniów klas II i III w ramach realizacji projektu Nie jesteś sam/sama – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży (kliknij tutaj, by przejść do strony projektu) – środy 17:00 – 18:30 (pierwsze zajęcia 10.09). Zapisy poprzez formularz aktywny od 1.09 od godz. 8:00 do 4.09 do godz. 13:00
Informację o organizacji grup w semestrze letnim będą zamieszczone na naszej stronie od grudnia 2025 r.
Trening Umiejętności Społecznych trening rozwijający kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów klas II – III szkół podstawowych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu
Termin zajęć: środa godz. 17-18:30 (planowany termin rozpoczęcia 10.09.2025 r.)
Zapisy od 01.09.2025 r. do 04.09.2025
Szczegóły i zapisy w zakładce: TUS II-III
Adresaci zajęć: dzieci z klas I-III SP – wycofane w relacjach, tłumiące emocje, mające trudności w komunikowaniu swoich potrzeb oraz ich rodzice.
Cele zajęć:
Sposoby realizacji:
Gry i zabawy ruchowe, zabawy przy muzyce, bajkoterapia, wykonanie prac plastycznych, odgrywanie scenek, ćwiczenia relaksacyjne.
Miejsce i czas warsztatów:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 11, czas – pięć spotkań po 60 minut + 15 min na spotkanie wspólne po zajęciach, celem omówienia przebiegu zajęć.
Zajęcia będą odbywały się w następujące soboty: 25.10, 15.11., 29.11., 13.12. 2025, 10.01.2026, godz. 10:00 – 11.15.
Liczba uczestników: sześcioro dzieci.
Sposób naboru uczestników: na zajęcia przyjmowane będą dzieci, które były diagnozowane/konsultowane w PPP11, zgłoszeń mogą dokonywać psycholożki prowadzące lub rodzice w sekretariacie Poradni
Osoby prowadzące: Agnieszka Kreczunowicz, Agnieszka Uszyńska
Zajęcia w małej grupie, których głównym celem jest wsparcie dzieci w rozwoju emocjonalno-społecznym.
Adresaci: dzieci z klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowane lepszym funkcjonowaniem w świecie emocji i w relacjach z innymi
Cele zajęć:
Zapisy: rodzic zapisuje dziecko na listę oczekujących w sekretariacie poradni.
Kwalifikacja na zajęcia: dokonywana przez psychologów prowadzących po wstępnych konsultacjach z rodzicami.
Liczba uczestników: do 6 osób
Terminy zajęć: 7 cotygodniowych spotkań dla uczniów oraz spotkanie podsumowujące dla rodziców,
Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.
Prowadzące: Milena Smułkowska – psycholog, psychoterapeutka,
Joanna Zapalska-Brud – psycholog, terapeutka SI
Opis:
Zajęcia mają na celu wspomaganie, kształtowanie, usprawnianie i rozwijanie różnych kompetencji i umiejętności matematycznych w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Na zajęciach ćwiczymy wszystkie najważniejsze obszary, które są fundamentem matematyki i życia codziennego w którym matematyka odgrywa znaczącą rolę i jest niezbędna do rozumienia otaczającego je świata. Prowadząca podczas zajęć dobiera odpowiednie ćwiczenia, zadania, zagadki i łamigłówki do poziomu dzieci, by jak najlepiej rozwinąć ich potencjał matematyczny. Dzieci trenują również dostrzeganie zależności pomiędzy liczbami oraz elementami ciągów, co pomoże im w lepszym rozwiązywaniu problemów matematycznych w szkole i w życiu codziennym.
Adresaci zajęć:
Dzieci 8-letnie, potrzebujące większej liczby powtórzeń, ćwiczeń i doświadczeń matematycznych, po to by lepiej radzić sobie na lekcjach matematyki oraz w życiu codziennym.
Cele główne:
Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.
Prowadzący:
Anna Korczyńska – pedagog, diagnosta, terapeuta matematyczny, terapeuta ręki. Pracuje od 10 lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych.
Zajęcia grupowe pt. ,,Wspomaganie rozwoju kompetencji matematycznych u dzieci z V klasy szkoły podstawowej’’
Opis:
Zajęcia mają na celu wspomaganie, kształtowanie i usprawnianie różnych kompetencji i umiejętności matematycznych w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Są to zajęcia dla dzieci, które nie lubią liczyć, czasem boją się lub nie lubią matematyki i odwlekają jej naukę w domu. Zajęcia mają na celu ,,oswojenie’’ matematyki i zmiany negatywnych emocji w kontekście matematyki poprzez gry, zabawy, diagramy, puzzle itp., a nie tylko poprzez karty pracy. Na zajęciach ćwiczymy wszystkie najważniejsze obszary, które są fundamentem matematyki i życia codziennego w którym matematyka odgrywa znaczącą rolę.
Adresaci zajęć:
Dzieci z 5 klasy szkoły podstawowej, które mają trudności z opanowaniem podstawy programowej w zakresie matematyki oraz potrzebują większej liczby powtórzeń, ćwiczeń i doświadczeń matematycznych, po to by lepiej radzić sobie na lekcjach matematyki oraz w życiu codziennym.
Cele główne:
Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.
Prowadząca: Anna Korczyńska-Witczak – pedagog, diagnosta, terapeutka matematyczna, terapeutka ręki. Pracuje od kilku lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych.
Opis:
Na zajęciach prowadząca będzie wykorzystywać różne metody i wiele pomocy dydaktycznych, mających na celu zapamiętanie przez dzieci tabliczki mnożenia. Ponadto na warsztatach będziemy pracować nad rozumieniem mechanizmu mnożenia i wykorzystywania go w sytuacjach, gdy dziecko zapomni wynik danego działania z tabliczki mnożenia.
Adresaci zajęć:
Dzieci z klas I-VI, w tym:
Cele szczegółowe:
Forma realizacji:
Zajęcia będą odbywały się w jedną sobotę w miesiącu. Łącznie będzie 7 takich warsztatów. Warsztaty będą trwały 2 h zegarowe, od 08:30 – 10:30. Liczba miejsc: 8.
Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.
Prowadząca: Anna Korczyńska- Witczak – pedagog, terapeutka matematyczna, terapeutka ręki, diagnosta. Pracuje od kilku lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych.
Warsztaty Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne dla dzieci w wieku 5–8 lat i ich rodziców.
Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami na wyjątkowe warsztaty prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Na zajęciach:
Metoda Sherborne opiera się na prostych ćwiczeniach ruchowych, które każdy może wykonywać – nie wymaga specjalnych umiejętności. Najważniejsza jest bliskość, wspólne działanie i pozytywne emocje.
Osoby prowadzące: Ewa Bombol i Julia Ogiegło
Termin: 18.10., 22.11. i 13.12.2025 r.
Miejsce: będzie podane przed zajęciami
Czas trwania: każde spotkanie będzie trwało ok. 70 minut
Co zabrać: wygodny strój, skarpetki lub obuwie na zmianę, dobry humor.
Zapisy: w dn. 22.09 od 8:00 do 10.10 do 13:00. Liczba miejsc jest ograniczona.
Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie przez formularz online.
Warsztaty wspierające rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych „EMOCJI MOC”
Jest to cykl 6 spotkań, przeznaczonych dla uczniów, którzy chcą:
Proponowane techniki są dostosowane do wieku uczestników i mogą być wykorzystywane w sytuacjach dla nich trudnych i stresujących. Systematyczny trening będzie sprzyjać sukcesom dziecka w sytuacjach szkolnych i w relacjach z innymi.
Po zakończonych spotkaniach z dziećmi planowane jest 1 spotkanie podsumowujące dla rodziców.
Adresaci: uczniowie klas V –VIII szkół podstawowych z rejonu poradni
Organizacja: wtorki w godz. 16.15 – 17.30.
Początek zajęć planowany jest na kwiecień 2026 r.
Rekrutacja: zapisu dokonuje psycholog prowadzący po konsultacji z rodzicem; ostateczną decyzję o przyjęciu do grupy podejmują osoby prowadzące zajęcia
Prowadzące: Milena Smułkowska (psycholog), Joanna Zapalska-Brud (psycholog)