Dzieci w wieku 0-6 lat

Kluczową rolę w prawidłowym rozwoju emocjonalnym, społecznym, poznawczym i fizycznym dziecka pełnią Rodzice. Dlatego też, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, przygotowaliśmy propozycje zajęć i spotkań zarówno dla dzieci jak i dla rodziców.

Zachęcamy do zapoznania się z kalendarzem spotkań i wybrania zajęć zgodnie z Państwa potrzebami i preferencjami.

Kalendarz spotkań:

Trening ma na celu poznanie przez rodziców swoich mocnych stron i umiejętności przydatnych w procesie wychowywania dziecka. W wychowaniu dziecka fundamentalnym elementem jest komunikowanie się, stąd w trakcie naszego treningu dużą wagę będziemy przywiązywać do tej umiejętności. Podczas spotkań będziemy również zajmować się rozwiązywaniem problemów wychowawczych i budowaniem bliskiej i bezpiecznej relacji z dzieckiem służącej obu zaangażowanym w nią stronom – dziecku i rodzicowi. Uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego przećwiczenia poznawanych technik komunikowania się i rozwiązywania trudnych sytuacji.

Adresaci: Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczających do przedszkoli w rejonie PPP 11.

Forma realizacji: Cykl 3 spotkań grupowych, raz w tygodniu, w soboty, w wymiarze 5 godzin zegarowych każde. Praca metodami aktywnymi, na własnym doświadczeniu.

Warunkiem ukończenia treningu jest obecność na wszystkich spotkaniach. Prosimy o wygodny strój i obuwie na zmianę.

Maksymalna liczebność grupy: 12 osób (tylko rodzice, bez dzieci).

Prowadzące:
Agata Wojna – psycholog, trener interpersonalny II stopnia rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Joanna Zapalska-Brud – psycholog, terapeuta SI

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci przedszkolnych.

W semestrze zimowym roku szkolnego 2025/2026 planujemy nabór do grup:

– dwie grupy dla dzieci w wieku przedszkolnym (5 – 6 latki) – czwartki 16:00 – 16:50 lub 17:00 – 17:50

ZAPISY: 15.09 od godz. 8:00 do 18.09 do godz. 13:00 – wyłącznie za pośrednictwem formularza

https://forms.office.com/e/FwN5akmLBp – formularz dla grup przedszkolnych

Nie ma możliwości zapisów telefonicznych i osobistych.

O przyjęciu do grup decydują osoby prowadzące po analizie wszystkich zgłoszeń.

Przed decyzją o zgłoszeniu dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z terminarzem spotkań:

październik: 9, 16, 23, 30

listopad: 6, 13, 20, 27

grudzień: 4, 11.

Wymagana jest 100% obecność na pierwszych trzech spotkaniach.

Nie ma możliwości odrabiania zajęć.

Na zajęciach będziemy pracować nad:

  • przestrzeganiem ustalonych zasad grupowych, zwracaniem się do siebie w przyjazny i otwarty sposób (elementy komunikacji bez przemocy),
  • rozwijaniem umiejętności aktywnego słuchania i obdarzania uwagą innych, 
  • zajmowaniem właściwej pozycji względem rozmówcy oraz w czasie zabaw w kręgu,
  • czekaniem na swoją kolej, aktywnym udziałem w grupowych rozmowach i aktywnościach,
  • rozwijaniem umiejętności nazywania i różnicowania swoich emocji,
  • ekspresją swoich stanów emocjonalnych w sposób społecznie akceptowany,
  • dzieleniem się swoimi uczuciami, przemyśleniami i doświadczeniami,
  • poznaniem sposobów radzenia sobie w sytuacji smutku, rozczarowania, złości,
  • współpracą w grupie rówieśniczej,
  • udziałem w grach i zabawach opartych na zasadach fair play oraz kooperacyjnych (brak rywalizacji, wspólny cel, rozwijanie umiejętności społecznych, integracja grupy).

Trening umiejętności społecznych (TUS) nie jest treningiem zastępowania agresji, ani grupą odwagi dla dzieci lękowych. 

W Poradni będzie również organizowana grupa TUS dla uczniów klas II i III w ramach realizacji projektu Nie jesteś sam/sama – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży (kliknij tutaj, by przejść do strony projektu) – środy 17:00 – 18:30 (pierwsze zajęcia 10.09). Zapisy poprzez formularz aktywny
od 1.09 od godz. 8:00 do 4.09 do godz. 13:00

Informację o organizacji grup w semestrze letnim będą zamieszczone na naszej stronie od grudnia 2025 r.

Adresat:

Rodzice i dzieci trzyletnie z przedszkoli z rejonu PPP11

Cel zajęć:

  • wczesne rozpoznanie potrzeb i problemów dzieci w zakresie zaburzeń funkcjonowania aparatu mowy,

  • usprawnienie pracy mięśni wszystkich artykulatorów, a tym samym zapobieganie powstawaniu wad wymowy i możliwość szybszej korekcji wad już powstałych,

  • nauczenie dzieci kontroli nad pracą mięśni języka, warg i policzków, świadomego, celowego ruchu, który w przyszłości ma służyć prawidłowej artykulacji

  • kształtowanie nawyku prawidłowego oddychania przez nos z wykorzystaniem mięśni przepony oraz zwrócenie uwagi na prawidłową pozycję spoczynkową języka

  • pokazanie rodzicom różnorodnych form zabawowych ćwiczeń logopedycznych – usprawniających mięśnie artykulacyjne, aparat oddechowy, stymulujących rozwój funkcji słuchowych, koordynację słuchowo – ruchową.

Czas trwania: 6 spotkań, raz w miesiącu w sobotę. Liczba uczestników 5 par (dziecko plus 1 rodzic).

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadząca: Magda Fiutowska – logopeda.

Opis:

Na zajęciach prowadząca będzie wykorzystywać różne metody dydaktyczne i dużo pomocy angażujących motorykę dużą i małą. Podczas zajęć dzieci trenują: motorykę ręki w tym dłoni i palców, mięśnie brzucha i pleców, planowanie motoryczne, mobilność stawów (barkowego, łokciowego i nadgarstkowego), koordynację wzrokowo – ruchową, koncentrację uwagi oraz orientację przestrzenną na kartce papieru. Na zajęciach pojawiać się będą przerywniki, które dadzą dzieciom chwilę na odpoczynek.

Adresaci zajęć:
Dzieci 5-letnie i 6-letnie, w tym:

  • dzieci mające problemy z napięciem mięśniowym dłoni i palców,
  • dzieci, które szybko się męczą zarówno podczas zabaw ruchowych jak i wykonywania prac plastycznych,
  • dzieci, które mało precyzyjnie wykonują różne czynności codzienne oraz prace plastyczne,
  • dzieci, które nie lubią rysować,
  • dzieci, które mają słabe tempo i technikę kolorowania,
  • dzieci, które nieprawidłowo trzymają narzędzie pisarskie/kreślarskie,
  • dzieci, które mają trudności z orientacją przestrzenną na kartce papieru.

Cele szczegółowe:

  • usprawnianie mobilności stawów (barkowego, łokciowego, nadgarstkowego),
  • kształtowanie prawidłowego napięcia mięśniowego ręki w tym dłoni i palców,
  • poprawienie tempa i techniki kolorowania,
  • zachęcenie dzieci do rysowania,
  • wyrabianie prawidłowej orientacji przestrzennej na kartce papieru,
  • poprawa precyzji wykonywania różnych czynności i prac plastycznych,
  • kształtowanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.

Oferta na rok szkolny 2025/2026 w przygotowaniu. Zapraszamy od 10 września 2025 r.

Prowadząca: Anna Korczyńska- Witczak – pedagog,  terapeutka matematyczna, terapeutka ręki, diagnosta. Pracuje od kilku lat z dziećmi na zajęciach indywidualnych i grupowych. 

 „Dobrze słyszę – czytam, piszę!” – trening bazowych funkcji słuchowych dla dzieci 5-6 letnich.

Bazowe funkcje słuchowe stanowią fundament przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania.

Na naszych zajęciach będziemy rozwijać przede wszystkim te, związane z percepcją i analizą bodźców słuchowych:

  1. Słuch fonematyczny – zdolność różnicowania głosek podobnych brzmieniowo (np. s–sz, t–d), warunek poprawnej analizy i syntezy wyrazów.
  2. Słuch fonetyczny – umiejętność rozpoznawania cech artykulacyjnych dźwięków mowy (barwa, wysokość, długość).
  3. Słuch fonologiczny – zdolność operowania strukturami języka na poziomie dźwiękowym, analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa.
  4. Słuch muzyczny (rytmiczny, wysokościowy, melodyczny) – różnicowanie długości, rytmu i melodii, istotne dla kształtowania poczucia rytmu języka i intonacji.
  5. Pamięć słuchowa – zapamiętywanie i odtwarzanie sekwencji dźwięków, wyrazów, zdań.
  6. Uwaga słuchowa – koncentracja na bodźcach słuchowych, umiejętność wychwytywania dźwięków istotnych spośród szumów tła.
  7. Analiza i synteza słuchowa – rozkładanie słów na elementy składowe (sylaby, głoski) i łączenie ich w całość.

Wszystkie te funkcje są niezbędne do prawidłowego rozwoju umiejętności czytania i pisania, ponieważ umożliwiają dziecku prawidłowe rozpoznawanie, różnicowanie i operowanie dźwiękami języka, a następnie łączenie ich z odpowiednikami graficznymi.

Zajęcia będą odbywały się w semestrze letnim (luty/marzec 2026 r.). Będzie to cykl 10 spotkań.

Nabór do grupy zostanie uruchomiony w styczniu 2026 r.

Osoba prowadząca: Ewa Bombol – neurologopeda

 

 

 

Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami na wyjątkowe warsztaty prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

 Na zajęciach:

  • będziemy wspólnie odkrywać radość płynącą z ruchu i zabawy,
  • wzmacniać więź emocjonalną między dzieckiem a rodzicem,
  • rozwijać świadomość własnego ciała i przestrzeni,
  • uczyć się współpracy, zaufania i komunikacji bez słów,
  • doświadczać ruchu dającego relaks i poczucie bezpieczeństwa.

Metoda Sherborne opiera się na prostych ćwiczeniach ruchowych, które każdy może wykonywać – nie wymaga specjalnych umiejętności. Najważniejsza jest bliskość, wspólne działanie i pozytywne emocje.

Osoby prowadzące: Ewa Bombol i Julia Ogiegło

Termin: 18.10., 22.11. i 13.12.2025 r.

Miejsce: będzie podane przed zajęciami

Czas trwania: każde spotkanie będzie trwało ok. 70 minut

Co zabrać: wygodny strój, skarpetki lub obuwie na zmianę, dobry humor.

Zapisy: w dn. 22.09 od 8:00 do 10.10 do 13:00. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie przez formularz online.

 

Termin: październik 2025 – czerwiec 2026 (poniedziałki: 12.00 – 13.30)

Liczba par rodzic-dziecko: 3-4 pary

Prowadzące: Paulina Kwaśniewska – psycholog, psychoterapeuta,
Joanna Zapalska-Brud – psycholog, terapeuta SI

Rekrutacja: Wstępna indywidualna konsultacja rodzica z prowadzącymi. Terminy konsultacji kwalifikującej proszę ustalić telefonicznie w sekretariacie poradni tel.: (22) 825 18 15  

Grupa będzie miała tryb otwarty. Do udziału w grupie zachęcamy rodziców małych dzieci z rejonu poradni PPP11 wraz ze swoimi pociechami. Będzie to grupa wspierająca, pomagająca:

  • nawiązywać maluszkom pierwsze relacje w środowisku pozarodzinnym (z innym dzieckiem, innym dorosłym),
  • przyglądać się trudnościom emocjonalnym, sensorycznym oraz rozwojowym maluszków, które niepokoją rodziców (np. problemy z jedzeniem, treningiem czystości, trudności z zasypianiem i wybudzanie się w nocy, trudności z rozstaniem z rodzicami, trudności adaptacyjne w żłobku, zachowania agresywne i autoagresywne),
  • omawiać trudności rodzicielskie,
  • rozpoznać czy zgłaszane przez rodziców i/lub obserwowane w czasie spotkań trudności dziecka wymagają pogłębionej konsultacji specjalistycznej lub diagnozy.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr11 w Warszawie
Wszelkie prawa do treści i grafiki są zastrzeżone.
Realizacja studio5d.co.uk

Przejdź do treści