Efektywna nauka w kryzysie

Konsultacje indywidualne dla dzieci i młodzieży z klas IV – VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych doświadczający niepowodzeń edukacyjnych, które nie są uwarunkowane specyficznymi trudnościami w uczeniu się i/lub niepełnosprawnością, ale wynikają np. z trudności z koncentracją uwagi (ADHD)

Konsultacje mają na celu:

  • poznanie technik uczenia się rozumianych jako skuteczne metody przyswajania materiału edukacyjnego, które sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu i zrozumieniu materiału
  • naukę efektywnego planowanie nauki poprzez podział materiału na mniejsze partie oraz organizację harmonogramu dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z frustracją i niepowodzeniami edukacyjnymi
  • budowanie poczucia sprawczości u dzieci i młodzieży – wzmacnianie wiary we własne możliwości poprzez doświadczenie sukcesów edukacyjnych i podejmowanie działań przynoszących realne efekty
  • zapobieganie pogłębianiu kryzysu spowodowanego niepowodzeniami edukacyjnymi, wdrażanie działań wspierających adaptację dziecka do wymagań szkolnych
  • wspieranie pozytywnych doświadczeń związanych z edukacją i kształtowanie postawy otwartości na rozwój
  • wspieranie rodziców w organizowaniu środowiska sprzyjającego nauce w domu, w tym dostarczenie praktycznych wskazówek dotyczących motywowania dziecka, organizacji przestrzeni do nauki i codziennego wsparcia

W ramach projektu zostanie przeprowadzony:

  • cykl spotkań obejmujący 1 konsultację z rodzicem oraz 1 konsultację z dzieckiem (w zależności od sytuacji możliwe będzie ponowne spotkanie z dzieckiem po upływie minimum 1 miesiąca w celu dostosowania oddziaływań do aktualnych potrzeb dziecka)
  • 1 konsultacja trwa 50 minut.

Terminy konsultacji: czwartki w godz. 15:00 – 19:00 (planowany termin rozpoczęcia 20.03.2025 r.)

Prowadząca: Natalia Brzozowska – pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, logopeda kliniczny

W celu zapisów na konsultacje, prosimy wypełnić formularz on-line znajdujący się na stronie: Efektywna nauka w kryzysie – zapisy

Zasady rekrutacji do projektu:

  1. Rekrutacja do Projektu ma charakter otwarty, będzie prowadzona w sposób sformalizowany, bezstronny z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym równości płci, niedyskryminacji, z poszanowaniem zasady dobrowolności i bezpłatności udzielonego wsparcia, zgodnie z warunkami podanymi w niniejszym regulaminie.
  2. W projekcie mogą wziąć udział uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych i ponadpodstawowych lub mieszkających na terenie Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.
  3. Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
    1. przyjmowanie formularzy rekrutacyjnych drogą elektroniczną,
    2. ocena formalna,
    3. spotkanie kwalifikacyjne z osobami prowadzącymi grupy.
  4. Formularze zgłoszeniowe będą dostępne w formie elektronicznej od 17 lutego 2025 roku do czasu zebrania grup na stronie internetowej PPP11 (poradnia11.waw.pl).
  5. O przyjęciu na rozmowę kwalifikacyjną decyduje kolejność zgłoszeń (według daty i godziny wypełnienia formularza).
  6. Potwierdzenie przyjęcia na rozmowę kwalifikacyjną zostanie wysłane e-mailem.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr11 w Warszawie
Wszelkie prawa do treści i grafiki są zastrzeżone.
Realizacja studio5d.co.uk

Skip to content