Opis: W trakcie spotkania zostaną zaprezentowane objawy zdolności lub trudności matematyczne na które warto zwrócić jak najwcześniej uwagę, by jak najszybciej pomóc dziecku w prawidłowym kształtowaniu się kompetencji matematycznych. Zostaną również zaprezentowane ćwiczenia i gry, które wspomogą nabywanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
Adresaci: rodzice dzieci w wieku 4-5 lat, którzy:
· widzą trudności dziecka w nabywaniu kompetencji matematycznych,
· otrzymali informację od nauczyciela z przedszkola o trudnościach w nabywaniu kompetencji matematycznych,
· widzą, że dziecko szczególnie lubi gry i zabawy matematyczne i w porównaniu
z rówieśnikami potrafi więcej,
· otrzymali informację od nauczyciela z przedszkola, że dziecko wyróżnia się na tle innych dzieci jeśli chodzi o kompetencje matematyczne.
· są ciekawi jak powinny kształtować się kompetencje matematyczne u dzieci
w wieku przedszkolnym
Cele zajęć:
· wskazanie kompetencji matematycznych, które są niezbędne, by móc
w prawidłowy sposób nabywać przez dzieci wiedze i umiejętności na lekcjach matematyki w szkole,
· pokazanie jak istotne jest by kompetencje matematyczne były prawidłowo rozwinięte u dzieci,
· wskazanie nieprawidłowości, które mogą wskazywać, że dziecko może mieć
w przyszłości trudności w nabywaniu wiedzy i umiejętności matematycznych,
· przedstawienie ćwiczeń i zabaw, które mogą na co dzień wspomóc rozwój kompetencji matematycznych u dzieci,
· umożliwienie rodzicom odbycia konsultacji pod kątem ewentualnej diagnozy jeżeli zajdzie taka potrzeba,
· psychoedukacja rodziców – przekazanie materiałów – wskazówek do pracy
z dzieckiem w domu.
Forma realizacji: jedno spotkanie warsztatowe dla rodziców, w razie potrzeb dwa spotkania
Liczba uczestników : 16 osób (tylko rodzice, bez dzieci)
Prowadząca: Anna Korczyńska-Witczak – pedagog
Termin: 23 października (sobota), w godzinach 10.00 – 12.00
Zapisy telefonicznie: (22) 825 18 15; 22 825 74 52 sekretariat PPP 11